Wat doet Zeeuwse Stichting Maatwerk?

De Zeeuwse Stichting Maatwerk verbindt scholen, leerlingen en regionale partners voor een toekomst op de arbeidsmarkt die aansluit op individuele mogelijkheden en talenten van onze jongeren. Onze kernwaarden: acceptatie, participatie en gelijke kansen voor elke jongere.
Meer over ons

Jong, enthousiast en via eerste stage aan het werk...

Stel, je bent 14 jaar. Je loopt voor het eerst een oriënterende stage. In de horeca. En je doet dat zó goed, je vindt dat zó leuk, dat de eigenaar van het stagebedrijf (Café Bommel in Middelburg) je na je eerste stagedag al een baantje aanbiedt. Onder de vlag van stage uiteraard, want je bent iets te jong.  Direct ná je 15e verjaardag krijg je een arbeidscontract aangeboden en je bent verzekerd van werk in weekenden en vakanties. En, op je 15e behaal je daar ook al een SBB-praktijkverklaring. Dat is werkelijkheid geworden voor deze leerling. Ze heeft haar 1e baan!

Verlengde nazorg, een praktijkvoorbeeld

Voor alle oud-leerlingen van het VSO en/of Praktijkonderwijs die uitstromen naar arbeid, is er de mogelijkheid om zich aan te melden tijdens hun laatste schooljaar voor de verlengde nazorg van ZSM. Wat kunnen we bijvoorbeeld doen voor een jongere? Lees hier een praktijkvoorbeeld van een succes verhaal…..Een vast contract voor een jongere!

Lees het hele verhaal

Aan de slag op je oude school

Sinds 2018 heeft praktijkschool Het Bolwerk in Middelburg een (oud)-leerling in dienst genomen als facilitair medewerker. Zij is volwaardig lid van het team, werkt fulltime en woont zelfstandig. Vallend onder de participatiewet en gebruik makend van haar verklaring doelgroepregister.  Een win-win situatie.

Tom Schild, dir. praktijkschool Het Bolwerk

Aankomende bijeenkomsten